مردم کردستان در 22 گولان معطر (اردیبهشت) سال 88 پیوند ناگسستنی با رهبری را به نمایش گذاشتند

پس از 31 سال انتظار مردم استان کردستان در 22 اردیبهشت سال 88 به سر آمد،  مقام معظم رهبری به کردستان سفر کردند و مردم کردستان نیز با اشتیاقی وصف‌ناپذیر و استقبالی باشکوه از معظم‌له، جهانیان را در حیرت فرو بردند.

پس از 31 سال انتظار مردم استان کردستان در 22 اردیبهشت سال 88 به سر آمد، مقام معظم رهبری به کردستان سفر کردند و مردم کردستان نیز با اشتیاقی وصف‌ناپذیر و استقبالی باشکوه از معظم‌له، جهانیان را در حیرت فرو بردند.

در حالیکه ضدانقلاب بر طبل نفاق و جدایی مردم کردستان از حاکمیت و نظام می‌کوبید و در رسانه‌های معاند مدام این موضوع را تکرار می‌کردند، در 22 اردیبهشت 88 استقبال وصف‌ناشدنی مردم از رهبرشان تمامی رشته‌های آنان را پنبه کرد و رسوای عام و خاص شدند.

دکتر هدایت فتاحی رئیس سابق دانشگاه آزاد اسلامی بانه در خصوص اهمیت سفر مقام معظم رهبری و خنثی سازی نگاه امنیتی به کردستان که از قبل از انقلاب وجود داشت گفت: درسال 88 خورشید سخاوتمند هنوز بر سینه آبیدر سترگ نتابیده بود که مردم استان کردستان از هر کوی و برزن با پای پیاده برای استقبال از رهبری راهی شدند، هر لحظه که می‌گذشت بر خیل جمعیت افزوده می‌شد و هر ثانیه طپش قلب‌ها فزونی می‌یافت و انتظار برای دیدار یار فزونی می‌یافت.

فتاحی اظهار داشت : در سال 88 شور و هیجان فضای شهر را گرفته بود، به ناگاه بغض انتظار ترکید و صدای هلهله و شادی در شهر پیچید، کردستان یکپارچه غرق در شور و اشتیاق شد و دست‌ها به نشانه دعا به سمت آسمان رفت.

وی درباره صحنه ورود رهبر معظم انقلاب به سنندج خاطر نشان کرد: صحنه ورود رهبر معظم انقلاب به سنندج به گونه‌ای بود که هیچ قلمی توانای توصیف آن را نداشت، رهبر معظم انقلاب در مدت هشت روز اقامت در کردستان ضمن دیدار با اقشار مختلف مردم به ویژه دانشجویان، جوانان، نخبگان، خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران، با مردم شهرستان‌های مریوان، سقز و بیجار نیز دیدار کردند.

فتاحی بااشاره به مهم ترین اتفاقات سفر معظم گفت:شایدمهم‌ترین وتاثیرگذارترین اتفاقات چند روز سفر معظم‌له در صبح روز جمعه ۲۵ اردیبهشت ماه در کوه آبیدر سنندج برای پیاده‌روی بدون تشریفات بود تا به جهانیان ثابت کنند که کردستان با گذشته آن متفاوت است و از امنیت پایداری برخوردار است. وی تغییر دیدگاه‌ها و ذهنیت‌های منفی و امنیتی نسبت به کردستان و پخش اذان اهل سنت از شبکه استانی رسانه ملی دانست وگفت: پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی اذان اهل سنت از شبکه استانی پخش نمی شد که به یمن سفر معظم انقلاب این مهم تحقق پیدا کرد .

بیش از یک هزار و 200 میلیارد تومان اعتبار نیز برای توسعه و آبادانی استان، و افزایش قابل توجه مسافران و گردشگران ورودی به کردستان بعد از این سفر و هزاران مورد دیگر از برکات و دستاوردی سفر مبارک رهبر معظم انقلاب به کردستان برشمرد که هنوز هم برکات آن در این استان استمرار دارد.

فتاحی سفر تاریخی رهبر به کردستان به عنوان نعمت و موهبتی الهی برای مردم کردستان نام برد و اضافه کرد: سفر معظم‌له به این استان زمینه‌ تسریع در اجرای برنامه‌های توسعه و برطرف کردن نیازهای استان در عرصه‌های مختلف را به وجود آورد به گونه‌ای که هنوز هم تاثیرات آن سفر در حوزه‌های مختلف به خوبی مشهود است.

به گفته فتاحی، نگاه امنیتی و منفی که قبل از سفر رهبر به کردستان وجود داشت با حضور هشت روزه معظم‌له در این استان کاملا تغییر یافت و این مهم زمینه توسعه بیش از پیش استان را در حوزه‌های مختلف به وجود آورد.

 مردم کردستان بااین استقبال پرشور به یاوه سرایی های دشمنان مبنی بر انزوای مردم کردستان با نظام و رهبری پایان دادند چون دشمنان نظام و انقلاب که همواره در راستای ایجاد تفرقه و نفاق در بین مردم کرد و نظام اسلامی همت می‌کردند با دیدن چنین صحنه‌ای ناامیدتر از گذشته شدند و امیدهای آنان در ایجاد اختلاف به یاس تبدیل شد.